Markedsføring på Facebook

Markedsføring behøver ikke altid at være dyrt, specielt ikke din markedsføring på Facebook

Der er mange fordele ved at bruge sociale medier ved markedsføring af din virksomhed, med det er også nogle ulemper. Den fejl mange iværksætter tager er, at de tror at det er nemt at markedsføre sig på de sociale medier. Mange tror at det bare er at oprette en side til sin virksomhed og efterfølgende begynde at post indlæg og så vil besøgerne og kunderne komme af sig selv. Men som i alle markedsføringskanaler, skal der lidt mere til en bare en lille forsigtigt forsøg. Så her får du syv gode tips af os til markedsføring på Facebook.

 

Her er en liste på 7 enkle tips til bedre markedsføring på Facebook:

  1. Opret en side til din virksomhed, brug ikke din private. Hvis din virksomhed ikke har en side, skal du naturligvis starte der.
  2. Facebook anmeldelser er guld værd for en virksomhed! Spørg dine gladeste kunder om de vil give dig en anbefaling på Facebook! Norh Entreprise og Norh Sikring er et eksempel på en virksomhed der arbejder med anmeldelser, Norh er en låsesmed og elektriker der har over 100 anmeldelser på Facebook, som alle officielt kan læse inkl. nye kunder, hvilket er en positiv ting selvfølgelig!
  3. Del indhold, som du tror, dine kunder sætter pris på. Det behøver ikke altid at være salg af et produkt eller ydelse. Tværtimod! Tænk mere “hjælp” end “sælg”, så kommer flere tilbage og ser på din side. At opfodre til “køb, køb, køb” kan hurtigt blive irriterende
  4. Inviter folk løbende til at synes godt om din side. Personer, der synes godt om din side, kan se dine opslag i deres nyheder. Tør at invitere folk du ikke allerede kender, fortæl os, hvorfor du inviterer dem, og hvorfor de vil drage fordel af at følge din side.
  5. Boost de opslag der får opmærksomhed. Et boost af et opslag betyder, at du betaler Facebook for at mange flere personer vil se dit opslag
  6. Vær så aktiv som muligt. Det gør dine tilhængere føler, at du er engageret og at du er bekymret om, hvad de siger og synes. Hvis du får negative kommentarer, svar dem fagligt – aldrig uhøfligt.
  7. Del produkter og artikler fra din hjemmeside på din Facebookside, gennem at gøre dette så effektiviserer du din markedsføring gennem de forskellige kanaler. Hvis du ikke har en hjemmeside, så kan du få hjælp af opsætning f.eks. af en freelance webdesigner, de plejer at ligge i et lidt lavere prisleje hvis man samlinger med et webbureau.

 

Held og lykke med din markedsføring på Facebook!