Gør en indsats for klimaet næste gang du vælger emballage

Vi hører efterhånden om dem hver dag. Klimaforandringerne. I takt med den globale opvarmnings indtog, er der i de seneste år kommet et større og større fokus på miljøet. En af de helt store klimasyndere er plastik. Det antages at der i dag befinder sig over 150 millioner tons plastik i verdenshavene. Dette går ikke kun udover klimaet, men også udover alle dyrene og os mennesker i form af forurenet drikkevand og fødevarer.

En måde at løse problemet på er ved at stoppe med at bruge plastik, herunder forsøge at finde alternativer der kan erstatte plastik. Og dette er man allerede godt i gang med.

Mange virksomheder benytter plastik i deres emballage, herunder er specielt bobleplast populært. Problemet er bare at denne plastik ikke bliver nedbrudt når den havner i naturen, og et andet problem er, at der ikke har været nogen alternativer til bobleplasten. Virksomheder har dermed, frivilligt eller ufrivilligt, måttet benytte plastik i deres emballage og dermed bidraget til øget belastning af miljøet.

Dette kan de dog rode bod på nu. Det er i dag muligt at bruge miljøvenligt boblepapir, i stedet for bobleplast. Det miljøvenlige boblepapir er lavet af 100 % genbrugeligt materiale, og så er det ovenikøbet lige så smart og brugbart, som plasten. Og modsat plasten, så er boblepapiret bionedbrydelig og kompostbart. Så kan du som virksomhed både gøre en indsat for miljøet, og få pakket din vare ind i stødsikkert boblepapir. Du kan se se mere her, hvis du ønsker at købe miljøvenligt boblepapir.

Styrk dit brand med emballage

At du som virksomhed gør en indsat for miljøet, er ikke den eneste fordel ved at vælge dette alternativ. Benytter du dig af miljøvenligt boblepapir, så viser du dine kunder og din omverden, at din virksomhed har fokus på miljøet. Dette er noget der kan være med til at styrke dit brand, både på den korte og den lange bane.

Det viser at du tænker fremadrettet og er målbevidst. Du tænker på de kommende generationer, og du vil aktivt være med til at sætte dit præg og gøre en forskel. Dette kan på længere sigt også afspejle sig i dine medarbejderes effektivitet og humør, hvis du som virksomhed viser at du tænker på fremtiden.

Når den miljøbeviste kunde skal ud og købe næste gang, så vil du pludselig være foran på point. Denne lille ændring kan måske i sidste ende, være startskuddet til endnu flere miljømæssige og grønne tiltag i virksomheden, og dermed står din virksomhed som et stærkt eksempel på den grønne omstilling.