BusinessTeknologi

3 tips til valg af webbureau

morningtrain.dk

Har du din egen hjemmeside eller internetbaserede forretning? Så har du formentlig brug for et godt webbureau til at hjælpe dig. Et webbureau er et online bureau, som kan hjælpe dig med alt det kreative eller tekniske der er ved at have et online firma eller lignende.

Led efter ekspertise

Led gerne efter et mere erfarent webbureau, når du er på jagt efter et. Det kan være meget fristende at gå efter de splinternye firmaer, fordi de ofte lover nogle gode tilbud eller andre former for fordele. Men når de lige kommer til at gå på kompromis med den tekniske eller kreative del af ens hjemmeside og online firma, så er det altså ikke en god ide.

Det er derimod en langt bedre ide at vælge et webbureau, som lige har et par år på bagen og dermed faktisk ved, hvad det er de har gang i. På den måde kan du også hurtigt få snust til nogle anmeldelser og se, om de er gode nok.

Led efter kompetencer

God kompetence læner sig op ad god ekspertise med det er ikke helt det samme. Ekspertise handler nemlig mere om at have noget praktisk erfaring med stoffet, hvorimod kompetence også kan snakke lidt om hvilken form for baggrund disse mennesker har. Du kan for eksempel kigge hos morningtrain.dk, hvor du kan være sikker på at få kompetent hjælp og service.

Er det for eksempel en eller anden fyr i mors kælder, som ejer det her webbureau? Eller det faktisk en, der har gået på en skole og blevet undervist i det han nu står og sælger? Og har hans ansatte samme form for kompetencer?

Det er altid lige en god ide at dobbelttjekke, hvorvidt det er et kompetent webbureau, som du er ved at lave en handel med. Hvor har de deres viden fra? Og kan du forvente en god service imens de giver den?

Kig på service

Service er lidt svære at måle og er mere en fornemmelsesting. For at finde ud af om du kan forvente en god service, når du handler med et bestemt webbureau, så led gerne efter et par anmeldelser på nettet.

Gennem anmeldelser kan forskellige brugere nemlig give hinanden et fingerpræg om, hvorvidt det er værd at lave en handel med et bestemt firma eller ej. Gennem disse kan du dermed bedre få en fornemmelse om, hvorvidt du også skal gøre det.